USA/JP

kraj: USA/Japonia
rok założenia: -

Pobierz tapetę:
1920x1080
1440x900
1280x1024
1024x768

zobacz kolekcję >

USA/JP

Mikrofony japońskie i amerykańskie


Nasze zainteresowania koncentrują się wokół rynku europejskiego, ale fascynacja technologią nagraniową zza oceanu jest bardzo silna. Trudno nie podziwiać pięknych amerykańskich konstrukcji i nie zachwycać się precyzją japońskich inżynierów. Zdecydowaliśmy się połączyc obie te grupy narodowościowe producentów, ale już widać, że w przyszłości należeć im się będa osobne działy.

więcej
  • AIWA CM-30

    AIWA CM-30

    lata 80-te

    nr: brak

    Miniaturowy mikrofon stereo. Japoński szczyt miniaturyzacji tamtych lat. Bardzo estetyczna, metalowa obudowa, przypominająca czasy podobnych w fakturze zapalniczek ;) Staranne i efektowne wykonanie. Kabel zakończony dwoma jackami mini. Zasilanie bateryjne.

  • AIWA DM 14

    AIWA DM 14

    lata 60-te

    nr: brak

    Przepięknie wykonany mikrofon dynamiczny japońskiej produkcji. Konstrukcja w całości metalowa osadzona na regulowanej podstawie. Ceniony przez miłośników harmonijki ustnej zarówno ze względu na brzmienie jak i niewielkie rozmiary. Wtyk DIN 3 pinowy.

  • AIWA DM 8

    AIWA DM 8

    lata 70-te

    nr: brak

    Dynamiczny, plastikowy mikrofon na estetycznym statywie z metalowymi wstawkami. Oporność 50 K, twardy, sztywny sznur zakończony dużym wtykiem jack. Jeden z typowej dla lat 70tych serii japońskiego producenta.

  • AIWA DM-13

    AIWA DM-13

    lata 50

    nr: brak

    Japoński mikrofon dynamiczny o intrygującym kształcie, wykonany w całości z metalu. Podłączany za pomocą 2-pinowego gniazda. Wyłącznik w podstawie. Nasz egzemplarz w komplecie z kablem i pudełkiem, zachowany w stanie idealnym. Brakuje tylko stylowej podstawy.

  • AIWA DM-51

    AIWA DM-51

    lata 70

    nr: brak

    Wykonana w latach 70 dynamiczna Aiwa DM-51 osadzona na oryginalnej, solidnej metalowej podstawie. Sam mikrofon wykonany starannie, włącznik osadzony w części metalowej. Gniazdo 2-pin. Nasz egzemplarz w stanie więcej niż dobrym. W oryginalnym, choć sfatygowanym opakowaniu.

  • AIWA Nieznany

    AIWA Nieznany

    lata 60-te

    nr: brak

    Japoński mikrofon do dyktafonu, rejestratora z podwójnym wtykiem. Opierany na drucianej podstawce, wykonany z metalu. Na przedniej ściance włącznik. Nie wiadomo nic więcej na jego temat.

  • AKAI ACM-200

    AKAI ACM-200

    lata 70

    nr: brak

    Kolejny mikrofon japońskiej marki produkowany na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Konstrukcja pojemnościowa zasilana baterią 1,5V, wykonana w całości z metalu. W komplecie solidna, metalowa podstawa z uchwytem i osłona przeciwwietrzna. Całość sprzedawana w szkatułce ze sztucznej skóry. Kabel duży Jack.

  • AKAI ACM-90

    AKAI ACM-90

    lata 80-te

    nr: brak

    Mikrofon kondensatorowy made in Japan. Całkiem solidnie wykonany, na stabilnej podstawce. Zasilany baterią. Na korpusie włącznik. Kabel zakończony wtyczką duży Jack.

  • ANDO No.170

    ANDO No.170

    lata 70?

    nr: brak

    Solidny, zaskakująco ciężki mikrofon dynamiczny półkardioidalny. Pod imitującą drewno okładziną jest czysty metal. Gniazdo na kabel z jednym bolcem. W komlecie uchwyt do statywu i kabel z wtykiem „duży jack”. Niestety nic nie wiemy o tej konstrukcji. Jedyny trop dotyczy samej marki. Ando to imię jednego ze znanych i mocno zasłużonych dla japońskiej akustyki naukowców, urodzonego w 1939 Ando Yoichi. Czy to jego marka? Nie wiemy.

  • APPLE 590-0670 Microphone

    APPLE 590-0670 Microphone

    lata 90

    nr: brak

    Ten mały mikrofonik od Apple wpadł nam w ręce przypadkiem i postanowiliśmy dodać go do naszej kolekcji, choć pochodzi już z lat 90. Monofoniczną konstrukcję wyprodukowano w Japonii i - co ciekawe - ma wbudowany wzmacniacz, zasilany za pomocą przedłużonego wtyku Jack. Kompatybilny z komputerami Apple PowerMac.

  • ASTATIC D104

    ASTATIC D104

    lata 70-te

    nr: brak

    Astatic D104 z serii Silver Eagle. Jeden z ulubionych mikrofonów amerykańskich krótkofalowców. Osadzony na podstawie G-Stand tego samego producenta. Wygodny, szeroki włącznik. Kabel zakończony 4 pinową wtyczką. Z tyłu obudowy grawer orła.

  • ASTATIC D104

    ASTATIC D104

    lata 70

    nr: brak

    Mikrofon Astatic D104 wraz z podstawą T-UG8 wyposażoną w wygodny włącznik. Jeden z ulubionych sprzętów amerykańskich krótkofalowców. Solidny i wygodny. Mamy już jednego D-104, ale ten różni się grawerem dekla na „plecach”. Tym razem to inny orzeł i napis „Burning Flames”.

  • AURICON E-7

    AURICON E-7

    lata 60-te

    nr: brak

    Piękny i bardzo solidny mikrofon dynamiczny pochodzący z USA. Brat bliźniak popularniejszego Electro Voice 630. Świetnie sprawdza się na gitarach elektryczych, wokalu i harmonijce. W całości metalowy. Nasz egzemplarz wyróżnia doskonale zachowane sitko/pop filter.

  • BELL & HOWELL I331

    BELL & HOWELL I331

    lata 50-te

    nr: brak

    Zachowany w dobrym stanie mikrofon piezoelektryczny wyprodukowany w USA przez firmę Shure Brothers. Klon Shure 710 REX i Shure CX80C. W całości metalowy, bardzo solidnie wykonany. Kabek zakończony 3 pinową wtyczką DIN.

  • CRESCENT JUNIOR

    CRESCENT JUNIOR

    lata 50

    nr: brak

    Lekki bakelitowy mikrofon marki Crescent, działającej na terenie USA w latach 40 i 50 ubiegłego wieku. Firma dostarczała na amerykański rynek gramofony i magnetofony szpulowe. Prawdopodobnie do jednego z tych ostatnich, przeznaczonych dla młodszego użytkownika, dodawano mikrofon Junior. Jak dostał się do Polski? Nie wiemy.

  • EAGLE 100-C

    EAGLE 100-C

    lata 60

    nr: brak

    Japoński mikrofon piezoelektryczny wykonany w całości z metalu. Sprzedawany również na innych rynkach pod nazwami Slim czy Philmore. Włącznik na korpusie. Podłączenie za pomocą charakterystycznego dla japońskich i amerykańskich konstrukcji kabla 1 pin.

  • EAGLE UD-50HL

    EAGLE UD-50HL

    lata 70

    nr: brak

    Japoński, stosunkowo niedrogi mikrofon dynamiczny z lat siedmdziesiątych wykonany z metalu. Podwójna impdancja 600 i 50 Om. Włącznik na korpusie. Nasz egzemplarz w pudełku w stanie idealnym. Podłączenie za pomocą gniazda 4 PIN.

  • ELECTRO-VOICE 641

    ELECTRO-VOICE 641

    lata 70-te

    nr: brak

    Produkowany w Buchanan w stanie Michigan mikrofon dynamiczny wykonany w dużej części z metalu. Podłączany za pomocą kabla z pojedynczym pinem. Nasz egzemplarz w stanie doskonałym. Jedynie podstawkę musieliśmy pożyczyć od Turnera 33 D.

  • ELECTRO-VOICE 664

    ELECTRO-VOICE 664

    lata 50-te

    nr: brak

    Popularny i stosunkowo tani amerykański mikrofon dynamiczny z lat 50tych. Nadaje się na scenę i do studia do nagrywania wokalu i gitary elektrycznej. W całości metalowy, podłączany za pomocą kabla z 4 pinami. Dostaliśmy go w komplecie z oryginalnym przewodem.

  • ELECTRO-VOICE N/D 408B

    ELECTRO-VOICE N/D 408B

    lata 90te

    nr: 934430101

    Superkardioidalna amerykańska konstrukcja z początku lat 90tych (Made – with pride – in USA) . Znana i ceniona w studiach nagraniowych. Świetnie sprawdza się w nagraniach perkusji, gitary elektrycznej i instrumentów dętych. Ruchoma głowica pozwala na optymalne ustawienie kąta rejestracji. Wykonany z metalu. Gniazdo na kabel XLR.

  • ELECTRO-VOICE SPHEREX 920

    ELECTRO-VOICE SPHEREX 920

    lata 50-te

    nr: brak

    Amerykański mikrofon kryształkowy wykonany w całości z metalu. Sferyczna konstrukcja ułatwiała zbieranie sygnału z jak najszerszego kąta. Używany w komunikacji, nagłośnieniu, ale widziany również w towarzystwie harmonijki. Stan doskonały. Podstawę pożyczyliśmy od Turnera 33 D.

  • FLOT-A-TONE nieznany

    FLOT-A-TONE nieznany

    lata 40-te

    nr: brak

    Niewielkich rozmiarów mikrofon dynamiczny amerykańskiego producenta, zbudowany w Milwaukee. Niestety nie udało nam się dotrzeć do nazwy modelu. Jedynym śladem jest nr patentu: 2,460,408. Urządzenie w pełni sprawne, w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Zadziwia jakością przesyłanego sygnału, brzmi naprawdę doskonale. Datę produkcji podajemy „na oko”.

  • FOSTER DF-1

    FOSTER DF-1

    lata 70

    nr: brak

    Miniaturowy mikrofon dynamiczny japońskiej firmy Foster, będący najprawdopodbniej dodatkiem do urzadzenia rejestrującego tej marki. Wyposażony w metalowy statyw, skórzaną sakiewkę i kabel zakończony wtykiem mini jack 3,5 mm. Nazwa Foster jest mało znana na europejskich rynkach, choć obecna jest w kraju kwitnącej wiśni od 1949 roku. Nadal działa w branży audio.

  • HITACHI NDM-09

    HITACHI NDM-09

    lata 70

    nr: brak

    Plastikowy mikrofon przeznaczony do przenośnych urządzeń rejestrujących japońskiej marki Hitachi. Niewielkie rozmiary, prosta ale funkcjonalna stopka, włącznik w górnej cześci korpusu. Drobiazg, ale przyzwoicie wykonany. Kabel zakończony wtyczką z dwoma bolcami - mały jack audio oraz sterującym.

  • INTEL DM 14 HL

    INTEL DM 14 HL

    lata 60

    nr: 8221

    Niewielki, solidnie wykonany, w całości metalowy japoński mikrofon dynamiczny. Znamy już tę konstrukcję, mamy taką w naszym muzeum, ale pod nazwą AIWA DM14. Ten klon sygnowany marką Intel wygląda bardzo podobnie, za wyjątkiem lekko zmodyfikowanej podstawy. Kabel z końcówką DIN 3-PIN.

  • JVC M-510

    JVC M-510

    lata 70

    nr: brak

    Trudno o lepiej zachowany egzemplarz. Nasz przyszedł do nas w pudełku z całym kompletem akcesoriów. Znajdziemy tam: mikrofon z kapsułami cardioidalną i super cardioidalną, dwie osłony przeciwietrzne (gąbka i siatka), uchwyt, celownik, baterię AA oraz kabel Duzy jack – xlr i przejściówkę z jacka na 5 PIN. Wszystko w stanie idealnym. Do kompletu instrukcja z datą 1978.

  • NATIONAL WM-2051N

    NATIONAL WM-2051N

    lata 60

    nr: brak

    Niewielki, w całości plastikowy mikrofon dynamiczny marki National, dzisiaj znanej jako Panasonic. Część przenośnego zestawu nagraniowego. WM-2051N ma włącznik na bocznej ściance, a wspiera się na drucianej stopce. Kabel zakończony dwoma wtykami – audio monofonicznym mini jackiem i osobnym sterującym zasilaniem. Całość w kaburze ze sztucznej skóry.

  • PANASONIC RP-V220

    PANASONIC RP-V220

    lata 70te

    nr: brak

    Pojemnościowy, stereofoniczny mikrofon japońskiego producenta ze zintegrowaną stopką. Lekki, wykonany z plastiku, dedykowany urządzeniom przenośnym. Zasilany baterią AA. Kabel zakończony dwoma wtykami Minijack. W komplecie przejściówki na Jack 6,3 mm.

  • PANASONIC WM-2244-N

    PANASONIC WM-2244-N

    lata 70te

    nr: brak

    Ciekawa stereofoniczna konstrukcja z najlepszych lat firmy Panasonic. Starannie wykonany aluminiowo-plastikowy korpus z podstawką oraz dwoma odłączanymi mikrofonami dynamicznymi. W pudełku znajdziecie jeszcze plastikową tubę, nakładkę, zmieniającą jeden z mikrofonów w urządzenie „do ręki” oraz komplet przejściówek mały jack > duży jack > 5 PIN DIN.

  • PANASONIC WM2241

    PANASONIC WM2241

    lata 70-te

    nr: brak

    Japoński mikrofon dynamiczny z podwójnym wtykiem mini i mały jack. Najprawdopodobniej dodatek do rejestratorów, dyktafonów tej firmy. Nic więcej nie wiadomo.

  • PIEZO WX-172

    PIEZO WX-172

    lata 70

    nr: brak

    Pierwszy w naszej kolekcji mikrofon bezprzewodowy. Wyprodukowany w latach 70 przez japońską firmę Piezo, pracował na falach FM i częstotliwościach 881-106MHz. Konstrukcja w części metalowa, wyposażona we włącznik, uchwyt i odkręcaną antenę. Po jej demontażu możemy zdjąć część obudowy, by dostać się do przełącznika Lo/Hi oraz pojemnika na dwie baterie AA.

  • PIONEER CM-2S

    PIONEER CM-2S

    lata 70-te

    nr: W7426

    Stereofoniczny, wyprodukowany w Japonii, mikrofon marki Pioneer. Bardzo starannie wykonany, w części metalowy, używany do rejestracji w stereo w domowych warunkach. Kabel zakończony dwoma wtykami Jack. Nasz egzemplarz niestety bez pudełka i instrukcji.

  • PRIMO nieznany

    PRIMO nieznany

    lata 60-te

    nr: brak

    Mikrofonik wyprodukowany w Japonii, prawdopodobnie do zastosowań biurowych, na co wskazuje niestandardowa wtyczka. Nic nie wiadomo o tej firmie. Data produkcji podana metodą "na oko".

  • RCA VICTOR

    RCA VICTOR

    lata ??

    nr: nieczytelny

    Prosty plastikowy mikrofon utytułowanego amerykańskiego producenta. Na nasze oko to remake starszego modelu z ikonicznym psem Victorem, maskotką marki. Nie wiemy z jakich lat pochodzi. Na dole obudowy ledwo czytelny numer 906064 503 i pod spodem 637. Wtyk DIN 3 pin.

  • SANYO HM-8

    SANYO HM-8

    lata 70-te

    nr: brak

    Dynamiczny mikrofon znanego japońskiego producenta z lat 70tych. Niewielkich rozmiarów, wykonany w całości z plastiku. Na bocznej ściance przesuwany włącznik. Kabel zakończony dwoma wtykami jack – 3,5 i 2,5 mm.

  • SHURE 545 S UNIDYNE III

    SHURE 545 S UNIDYNE III

    lata 60

    nr: brak

    Shure 545 S Unidyne III Series 2, to jeden z absolutnych estradowych i studyjnych klasyków. Przodek SM 57. W całości metalowy produkowany w USA. Włącznik osadzony w masywnym metalowym korpusie. Podłączany za pomocą gniazda 4 PIN (91-MC4M). Ceniony i używany w studiach nagraniowych na całym świecie po dziś dzień.

  • SHURE Unidyne B 515SB

    SHURE Unidyne B 515SB

    lata 60

    nr: brak

    Solidna, amerykańska konstrukcja dynamiczna wykonana w większości z metalu. Zaprojektowany jako tańsza wersja profesjonalnych urządzeń tej marki. Włącznik na korpusie. Stan naszego egzemplarza dobry. Świetnie sprawdzi się do zastosowań scenicznych, szczególnie na wokalu. Kabel wbudowany na stałe, nasza końcówka to duży jack.

  • SONY C-48

    SONY C-48

    lata 70-te

    nr: 2561

    Przepięknie brzmiący uniwersalny mikrofon pojemnościowy porównywany do Neumanna U87. Naszym zdaniem to jednak zupełnie inna barwa. Świetnie wykonany model wyposażony jest w przełącznik charakterystyk (dookólna, nerkowa, ósemkowa), przełącznik M/V (muzyka, wokal), tłumik -10dB i włącznik na spodzie korpusu (możliwość zasilania z baterii 9V). Wbudowane gniazdo na statyw i wejście na kabel XLR.

  • SONY ECM-16

    SONY ECM-16

    lata 80

    nr: brak

    Mikrofon krawatowy z lat 80 ubiegłego wieku. Miniaturowa pojemnościowa konstrukcja japońskiego producenta zasilana baterią 1.5 lub 1.3 V (w zestawie). Nasz egzemplarz kompletny – pudełko, instrukcja, bateria, uchwyt (klips) mocujący. Całość w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Wbudowany kabel mały jack.

  • SONY F-27

    SONY F-27

    lata 60

    nr: brak

    Mamy szacunek do sprzętu tego japońskiego producenta, ale ten prosty mikrofon dynamiczny to jeden z najniższych modeli tej marki. Mimo tego Sony F-27 jest wykonany starannie, z dobrej jakości plastiku. Kabel wmontowany na stałe, zakończony wtykiem mały jack. W komplecie pudełko i instrukcja, brak jednak oryginalnej plastikowej postawki, podobnej do tej w F-99T.

  • SONY F-99T

    SONY F-99T

    lata 70-te

    nr: none

    Japoński stereofoniczny mikrofon dynamiczny. Świetnie wykonany, oparty na plastikowej podstawce. Kabel zakończony dwoma wtykami chinch odpowiedzialnymi za przesył sygnału dla obu kanałów. W komplecie nakręcane przejściówki na dużego jacka.

  • TEAC MC-22

    TEAC MC-22

    lata 70-te

    nr: 63065

    Śliczny stereofoniczny mikrofon TEAC, który przyjechał do nas USA. Wykonany z niesamowitą dbałością o szczegóły. Prawdziwy przykład solidnej roboty made in Japan. Solidna podstawa dociążona u dołu metalową płytką. Kabel z dwoma wtykami mały Jack.

  • TECHNICS RP-3210E

    TECHNICS RP-3210E

    lata 80-te

    nr: brak

    Stereofoniczny mikrofon pojemnościowy znanego i cenionego japońskiego producenta. Zasilany baterią AA. Stan bardzo dobry. Kabel zakończony wtyczką JACK. Niestety w komplecie brak podstawy.

  • TEISCO UDM-1

    TEISCO UDM-1

    lata 60

    nr: brak

    W całości metalowy dynamiczny mikrofon japońskiej firmy Teisco, znanej w muzycznym światku głównie z produkcji gitar. Pancerna konstrukcja i absolutnie kosmiczny design. W obudowie wmontowano włącznik, przełącznik H/L, gniazdo z jednym PIN oraz miejsce na statyw. Brzmienie hmmm takiego się można spodziewać. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry.

  • TOSHIBA 0B 1390 B

    TOSHIBA 0B 1390 B

    lata ?

    nr: brak

    To pierwszy mikrofon marki Toshiba na stronach Oldmics.pl. Prawdopodobnie jest to konstrukcja dynamiczna, dołączana do któregoś z magnetofonów tej japońskiej firmy. Plastikowa obudowa z gniazdem na statyw w podstawie. Całość wspiera druciana podstawka. Ukruszony górny róg obudowy.

  • TRANSDUCER CORPORATION BULLET TR-5

    TRANSDUCER CORPORATION BULLET TR-5

    lata

    nr: 3572

    Niewiele wiemy o tym okazie. Producent z Nowego Yorku  wydał tylko kilka modeli z TR w nazwie. Mikrofon ma bakelitową obudowę i osadzony jest solidnej metalowej podstawie marki Astatic. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

  • TURNER 33 D

    TURNER 33 D

    lata 40-te

    nr: 3532

    Amerykański mikrofon z lat czterdziestych, produkowany w stanie Iowa. Piękny chromowany kształt powoduje, że bardzo często używany jest jako elegancki gadżet. To jest właśnie model z głównej strony mikrofonika.net. Nasz egzemplarz jest w całości oryginalny, włącznie z kablem. Posiada nawet papierową metkę gwarancyjną.

  • Webster Chicago MM-35

    Webster Chicago MM-35

    lata 40

    nr: brak

    Wyprodukowany przez Webster Chicago Corporation mikrofon kryształkowy, będący prawdopodobnie elementem rejestratora taśmowego, z których słynęła marka w latach 40. W pełni metalowa konstrukcja miała w komplecie specjalną podstawkę, uchwyt. Niestety nasz egzemplarz nie został w nią wyposażony.

Partnerzy serwisu